A képzés második napja szinte “étlapszerűen”, rendkívül szűkre szabott időkerettel ülteti el a résztvevők gondolkodásában, hogy melyek azok a szempontok, amelyek meghatározhatják a cég működését az adott célpiacon. Megtudjuk, hogy miért fontos az IP (szellemi tulajdon) gazdasági szempontból, és miként tudjuk termékeinket jogi oltalmakkal „körbebástyázni” külföldön, és miként tudunk ehhez akár uniós forrást szerezni. Esettanulmányokon keresztül tekintjük át a cégalapítást, és egyéb jogi aspektusokat, segítséget kapunk az exporthitelezéssel összefüggő lehetőségek áttekintéséhez, a külgazdasági attasé hálózat célországban dolgozó szakértői az online térből kapcsolódva mutatják be azokat a perspektivikus területeket, érveket és ellenérveket, amely a térségben történő beruházásokra vagy exportra leginkább jellemzők. A képzés zárásaként olyan kezdeményezésekről, sikeres projektekről vagy épp rendkívüli körülményekről, amelyek meghiúsították ezeket, hallhatnak a résztvevők egy-egy rövid beszámolót, amelynek legfőbb értékét éppen az jelenti, hogy maguk a cégek vezetői osztják meg ezen tapasztalataikat.