Közönségből közösség
Az online világ jelentős változásokon megy keresztül, amelynek hatásai mind a magánélet, mind a társadalom és a gazdasági társaságok számára kiemelt hatással bírnak. Az ún. internetpenetráció – mint statisztikai adat az összes internet előfizetőre vonatkozóan – Magyarországon 2000-ben még csak 12% volt, azonban 2022-ben már elérte 88% az internetezők aránya, ami több mint 6 millió magyar internetezőt jelent.
Figyelemmel arra, hogy a Z és Alfa-generáció tagjai egyre hangsúlyosabban jelenik meg a vásárlói korosztályban – ahol már közel 100%-os internet használat – ez a körülmény óhatatlanul megváltoztatja az értékesítés és az online marketingeszközök jövőjét is.
Az Econsultancy és Decibel piackutató cégek által készített, és nemrégiben publikált kutatás szerint komoly összefüggés mutatható ki az egyes cégek valós kereskedelmi teljesítménye és a felhasználóinak digitális élménye között.
Nem kérdés tehát az, hogy minden sikeres vállalkozás számára kötelező az online láthatóság, de hogyan legyünk jelen? Napjainkban folyamatosak a technológiai változások, új platformok születnek a digitalizáció egyre több ponton van jelen egy vállalkozás működtetésében, ezt követelik ki a fogyasztói, nézői attitűdök változásai (idő-, hely- és eszközfüggetlenség) is.
„Online piaci jelenlét” képzésünk révén megtanulható, hogy a weblap egyik esszenciális eleme a küldetés – kik vagyunk mi, miért alapítottuk a vállalkozást, milyen értékeink vannak –; miként szegmentálhatunk a lehetséges vevői célcsoportok között – mi a vevőnk problémája, miként tudja ezt a termékünk / szolgáltatásunk megoldani, miben vagyunk jobbak, mint mások –, továbbá az is, hogy miként tudjuk digitális eszközökkel fejleszteni személyes ügyfélkapcsolatunkat – chatbotokkal, szociális média platformokkal vagy a marketingautomatizálási eszközökkel –, amelyek mind abban segítenek, hogy megkülönböztessük magunkat a versenytársainktól.
Építsünk közösséget
Mi a különbség a közönség és a közösség között? Mitől értékes egy közösség, miért érdemes ezzel foglalkozni? Egy betű a különbség, de teljesen más minőségű ügyfélkört feltételez. Az erős márkáknak saját közössége van: alulról építkezhet organikusan, de szerencsésebb, ha a cég maga fordít erre figyelmet, maga határoz meg identitásképző elemeket, amely révén a termék a vásárlókat közösséggé tudja formálni.
Több szempontból is kedvező lehet számunkra, ha bevonjuk az ügyfélkörünket termékünk fejlesztésébe:
- Ügyféledukáció révén elkerülhető a nem megfelelő termék használatból eredő rossz tapasztalatok megjelenése.
- Ha a cég maga hívja fel a figyelmet a fejlesztés miatti esetleges hiányosságokra, az ügyfelek ezeknek a hibáknak nem tulajdonítanak akkora jelentőséget, így lesz időnk ennek orvoslására.
- A közösséghez tartozása miatt az ügyfél nem ír rosszat nyilvános csatornákon, hiszen az rá is rossz fényt vetne.
- Mit csinál egy marketing evangelista, hogyan tudja hitelesebbé tenni a megjelenésünket?
Teszteljük tartalmainkat
A képzés során különböző tippeket kapunk arra, hogy miként tudjuk egyszerű eszközökkel folyamatosan növelni weblapunk látogatottságát. Ezek közül mindenki kiválaszthatja azt a megoldást, amelyet saját vállalkozásában a legkönnyebben meg tudja honosítani.
Megismerjük azokat a bárki számára alkalmazható auditokat, amelyek segítenek saját weblapunk tökéletesítésében. Nem működik mindenkinek minden típusú tartalom elsőre, ismerjük meg, mire hogyan reagálnak az ügyfeleink. A megtanult módszerek révén bátran kísérletezhetünk. Olyan másnaptól alkalmazható módszereket mutatunk, amelyek vállalkozás méretétől függetlenül objektív képet adnak online marketing teljesítményünkről.
Ismerjük a LinkedIn-ben rejlő lehetőségeket?
Középpontjában elsősorban a karrier, illetve az üzleti kapcsolatok kiépítése áll, vagyis segíti a felhasználókat kapcsolódni és tartalmakat megosztani többek között a szakmabeliekkel, beleértve a kollégákat, a lehetséges munkavállalókat, üzleti partnereket. Emellett kiemelten alkalmas személyes márkaépítési célokra.
Ha a vállalkozásunkkal a középkorú, magasabb társadalmi státuszú, jó jövedelmű magyarokat akarjuk elérni nagy számban, akkor a LinkedInnél nincs jobb platform ma Magyarországon, mégis nagyon kevesen használják ezt professzionális célokra. A képzés során erre is konkrét példákat mutatunk, amely bárki számára könnyen adaptálhatóak.
Összességében elmondhatjuk, hogy a képzésben résztvevők átfogó képet kapnak a marketingfolyamatokról, amely révén javíthatják vállalkozásuk digitális jelenlétét. Jobban tudnak majd kommunikálni az ügyfeleikkel, megértik az online média működését és megértetik magukat az online marketingesekkel.
Gazdagodjon egy új szemlélettel, mely segíti jövőbeli üzleti döntéseit, várjuk 2023. november 30-án kezdődő képzésünkön.