Vegyük fel a kesztyűt a lámpalázzal szemben

Hatásos cégprezentáció képzés a képzésszervező szemével

Sokunk számára a mások előtt való megszólalás a legnagyobb mumus. Izgulunk, félünk, ami nem a legszerencsésebb alap a kiváló teljesítményhez. Ugyanakkor ma már szinte elkerülhetetlen, hogy ügyfeleinknek, munkatársainknak előadjuk – és eladjuk ötleteinket.

Manapság már alapfeladataink közé tartozik, hogy emberek előtt beszéljünk, meetingeket vezessünk, motiváljunk, mozgósítsunk, esetleg vezetői teamet informáljunk. Ilyenkor persze “mindent” be kell vetni, hogy megnyerjük a hallgatóságot a “témánknak”: legyen szó hagyományos prezentációról vagy akár online térben tartott meetingekről. A siker és a sikertelenség általában előadásunk világosságán, tömörségén és meggyőző erején múlik majd.

Életem során – munkámból adódóan is – többször kellett már prezentációt tartanom, olykor nagyobb létszámú közönség előtt szerepelnem. Ilyenkor ugyan a komfortzónámból kilépve éreztem magam, de sohasem úgy álltam egyik feladathoz sem, hogy tudjuk csak le, hanem érzésekre, tettekre akartam mozgósítani a hallgatóságot.

Hogy miért lett az egyik kedvenc képzésem a „Hatásos cégprezentáció”, melynek nemcsak szervezője, de aktív résztvevője is voltam?

Mert nemcsak praktikus tippeket kaptunk a sikeres prezentáció felépítésével kapcsolatban és nemcsak azt tanultuk meg, hogy miként lehet összerakni egy jó prezentációt, hanem azt is, hogy hogyan érdemes előadni, hogy a kívánt hatást elérjük.

A képzésen dr. Németh Zoltán (Dr. Prezi) irányításával a sikeres prezentáció alapelveit ismertük meg, elsajátítottuk a hatékony és meggyőző kommunikáció eszköztárát.

Számos megoldást és gyakorlati technikát mutatott arra, hogy a sikeres prezentáció alapvetéseit megtanuljuk és gyakorlatba ültessük. Mindemellett az előkészítő feladatok, a képzés során megvalósuló próba prezentációk lehetőséget adtak arra, hogy a képzésen tanultak elmélyüljenek és valódi adaptív tudássá váljanak.

A képzés teljesítéséhez a Microsoft PowerPoint alkalmazás alap szintű ismerete szükséges volt, és a képzési munka hatékonyságához hozzájárult egy már előre elkészített prezentáció valós vagy kitalált szakmai témáról.

Megtanultuk, hogy melyek azok a vizuális szabályok, melyeket minden prezentációnk készítésekor vegyünk figyelembe: betűk (méretek, típusok), színek, képhasználat, ikonok, videók.

Beszéltünk az ábrakészítés alapelveiről, tartalom-stílus-forma egységéről, hogy maradandó hatást érjünk el és tartsuk fenn a figyelmet egész előadásunk alatt.

A képzés 2 napja alatt kétszer tartottunk beszédet vagy kisebb előadást. Prezentációink videórögzítésre kerültek, melyeket vagy az oktató, vagy közösen a résztvevőkkel elemeztünk ki.

Képzésen tanultak gyakorlati alkalmazása már a résztvevőkön múlik, de hasznos útravalóként szeretünk olyan “példaképeket” mutatni, akik spontán módon visszaigazolják, hogy milyen hasznosak ezek a kompetenciák a mindennapokban. „Sikertörténetek, hasznos tapasztalatok” címmel kerekasztal-beszélgetést szerveztünk, melyen első kézből hallhattunk olyan történeteket, amelyek alapján elhihettük, hogy az előadói készség a legváratlanabb helyzetekben bizonyul mentőövnek.

Kerekasztal-beszélgetésünk vendégei voltak:

  • Benkő Willy – a magyarországi Toastmasters megalapítója. Üzletember, befektető, coach, TED Talk előadó (USA), az Amerikai Kereskedelmi Kamara volt elnöke, az Euronet alapítója, a Speak Academy és Toastmasters Hungary megalapítója
  • László Judit – exportfejlesztési tanácsadó, Global Marketing Associates, Consulting Partner (Europe) 
    Az elmúlt 15 évben hazai és nemzetközi szinten is eredményes üzletfejlesztői tudásra tett szert olyan szektorokban, mint az élelmiszeripar, pénzügy, IT, energia és technológia.
  • Szűcs László – Moonshot Kft., ügyvezető, a 2016-os temesvári Nyilvános Beszéd Európa Bajnokság győztese, a 2016-os World Championship of Public Speaking eseményen az elődöntő 3. helyezettje. Emellett személyes büszkeségünk, hogy az Export koordinátor képzésünk 2. évfolyamának résztvevője.

Képzésünkre azokat vártuk, akik szerettek volna egyéni figyelmet, személyes segítséget és tanácsokat kapni prezentációs stílusuk tökéletesítéséhez. Olyan résztvevőknek is ajánlottuk, akiknek rendszeresen kell előadniuk mindennapi munkájuk során és úgy érezték, hogy fejlődésre lenne szükségük.

Azoknak is hasznos volt a nálunk eltöltött két nap, akiknek ritkán kell szerepelnie ugyan, de pont a rutin hiánya miatt nem érzik magukat elég felkészültnek. Szakmától függetlenül pénzügyi és gazdasági szakembereknek, vezetőknek és döntéshozóknak, projektvezetőknek, tanároknak egyaránt ajánljuk. A képzésen hatékony és lebilincselő prezentációk elkészítéséhez és azok prezentálásához kaptunk segítséget és iránymutatást.

Hol jelentkezhetek erre a képzésre?

Aki e sorok olvasása során kedvet kapott, és nem tudja kivárni, míg eseménynaptárunkban újra megtalálja ezt a képzést, nekik is van egy jó hírünk! Prezentációtechnika a gyakorlatban időkorlát nélküli, ingyenes elvégezhető e-learning képzésünk segít addig is ismerkedni a témával. Kerettörténetbe ágyazva, sok-sok videoval, feladattal és kiegészítő információkkal dr. Németh Zoltán és kollégái (Ruff-Kiss Ágnes és Bienek Ildikó) mutatják meg, hogy lehet a legszárazabb adatokat is magával ragadó stílusban prezentálni, felhasználva ehhez az előadásmód, a vizualizáció és a nonverbális kommunikáció teljes eszköztárát.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

„Csak úgy lehet győzni, ha mindenki másnál gyorsabban tanulunk.”

- Eric Ries

Felnőttképzési engedélyek

HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség Nzrt. © 2023 · Exportakadémia

This is a staging environment